onsdag 19 oktober 2011

Nya kängor att utvärdera...

Nu har jag införskaffat nya kängor till fisket och även till hårt vinterklimat (vilket man inte hittar där jag bor ;).

Valet blev HAIX Tibet. Jag letade egentligen efter MEINDL. Men jag fastnade för dessa då de hade en enormt skön passform.

Skon är uppbyggd i läder. Den har totalt fyra membran med Gore-tex. Vattentät hela vägen upp. Kängan väger relativt lite till dess massa och storlek.
I dagsläget har jag använt den till promenader med vovvan i skogen. Det lilla jag använt de så lever de upp till den standard jag eftersöker i käng-väg.





Värt att tänka på när man väl använder ordentliga kängor! Se till att ordentliga strumpor under, som kan transportera bort fukt från foten. Alltså UNDVIK bomullsstrumpor.

Återkommer med en mer genomförlig recension när jag hårdtestat dessa.


//Johan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar