onsdag 5 maj 2010

Har plundrat torkhjulet på det senaste som lämnat. Detta är de som finns kvar. Några försvann iväg på lite sponsring bl a.
Lite kort om vad jag gjort...


Min Droppy.tail i guld- och nykomponerade silverglitter.
Nuvarande modeller som gjorts för vårfisket har varit långsamt sjunkande. Till senhöst kommer det även finnas sjunkade modeller som simmar nånstans på 5-7 meter, för att locka de trög damerna.
Målsättningen är att enbart göra dessa i glitter. Har lite idéer på att göra några FLUO-färger för att fiskas bra i skitigt vatten.



En y.tail jr i glittergojja samt två Y.tail i glittergädda och glittergojja.
Har väl min lilla glitterperiod för tillfället. Men de har gett mig gott med fisk under våren. Hoppas även kunna locka fler och större gäddor under resterande av säsongen.







Dessa beten kommer med största sanorlikhet att smyga ner i mina egna lådor. Har blivit bjuden på en fiskeweekend inom snar framtid. Då ska dessa får smaka på massa gäddtänder av galet hungriga efterleksgäddor!!!!!





Hmmm... Vad är nu detta?!?
Det är venom som försetts med lite gummi. Har haft en liggandes i mina lådor, dock med mindre tail. Den valde att flytta över till mycket trevlig herre, Henrik J hemmahörande i 08-området.


Nu har de fått lite större tailar "därbak". Dessa kommer att hårdtestas under vår fiskeweekend.


Har även i dagarna gått över ekonomin och sett att jag kunder investera i ett nytt spö. Har varit på jakt efter ett reservspö till mitt Ripper. Idag beställde jag de. Vad för spö det är? Det kommer i ett inlägg framöver, efter jag provfiskat med de...

I dagsläget letar jag efter ny rulle. Har fastnat för lågprofilare. Har en Shimano Curado 301E. Skulle vara mysigt med en sådan till eller ev en ABU revo Toro 51 HS. Men tyvärr finns inte ekonomin till detta just nu. Så om någon känner för att sponsra mot en reklamplats på bloggen, samt en recension hör gärna av er.

Se nu till att hålla hårt i spöna under efterleksfisket!



1 kommentar: