fredag 27 augusti 2010

In memorian...

...så nu är minnesbetet till farfar klart.

Modell har en Fat Cheeky stå. För att göra den "ordentlig" för att verklige hedra min numer bortgånga farfar, valde jag att göra den tre-delad. Tanken var väl först att glittra den, men när jag målade fick jag fram en djup lystrande grönmetallic. Valde att behålla den så.


Detta betet kommer ej hänga på väggen, utan snarare i andra änden på min tafs! Jag vet att farfar vill jag ska använda den. Han var alltid utav enkel natur min älskade farfar och saker man hade de skulle banne mig användas. Nu hoppas jag att farfar hjälper mig att fånga rejält med gädda på denna kreationen.
Tänker på dig varje dag farfar!



Gjorde även en Fat Cheeky tail till mig själv, då de få jag gjort lämnat mig för andra lådor. Båda dessa beten har gjorts i minne till farfar. Mycket tid ligger på karvningen, detta syns dock inte så bra på bild. Men för de som får äran att de se i verkligen, kommer märka arbetet bakom betet.

3 kommentarer:

  1. Som jag sa på camen. Swim cheekyn är det enda du behöver när du är ute sen. Hugger det inte en fet på det, så är det troligtvis ingen hemma där nere ;). Sjukt najs bete =)!

    SvaraRadera