lördag 18 september 2010

Höst, underbara j***a höst!

Nu börjar tempen går ner på morgonen, nästan så det är frost när man stiger upp vid fem varje morgon för att åka till jobbet! Jo ni hörde rätt, uppe och väcker tuppfan tillsammans med en kopp kaffe.
Har börjat ett vanligt "7-4" jobb sex mil från där jag bor. Så det blir tidiga morgonar till sena kvällar då jag brukar måla lite fiskedrag kvällstid. Men nog om mina I-landsproblem nu. Åter till hösten, den ljuvliga helt jävla fantastiska årstid! Nu har mitt begär efter att känna tunga gung i spöt vaknat till liv och som jag är sugen!
Mitt senaste tillskott i matrialsamlingen består av ett Ryskt jerkspö! Fick detta av en god vän som ville ge mig en fin present. Blev ganska förvånad över att Ryssar kan göra jerkspön. Hade inga direkta förhoppningar när jag testade detta spö. Men oj så imponerad jag blev.

Spöt är delat, delningen sitter ganska smidigt. Man sticker helt enkelt ner spöt ovanför handtaget, därav tappar man knappt och ens någon känsla vid jerkning. Spöt passar alldeles utmärkt till beten under 100 gram. Skulle jag sätta en exakt vikt så mellan 40-80 gram. Spöt har en helt underbar balans och väger knappt inget. Det bästa av allt är att spöts handtag är i foam, med enbart en prydnadsring i kork. Väl jobbat Ivan!

Detta spö kommer att finnas tillgängligt för få som är intresserade. Min vän som har fått tag på detta spö kommer ta hem några till. Dessa spön är ganska svåra att få tag på. Men för de få lyckligt lottade kommer detta spö ej att kosta skjortan. Det kommer få ett maxpris på endast 700:-. Söker man ett spö för de lättare jerken så är man dum om man inte väljer detta spö...


Givetvis har ett och annat bete passerad min produktion det sista. Detta är ett axplock av några få. Jag har satsat på mycket fluo och glitter (ovanligt va ;) denna höst. De flesta beten ska vara försedda med en fet tail. För att verkligen locka stela madamer ^^


Kan även avslöja att under hösten finns ett gäng med beten i min hink som eventuellt kommer att finnas er tillhanda till våren. Nya idéer som jag bara är tvungen att testa och se om de fungerar. Återkommer närmare med rapport om gång och dylikt.

Närmast i tiden för mig fiskemässigt ligger en tävling i Mälaren. Denna går av stapeln redan nästan helg (25 september) och anordnas av
fiskenyheter.se. Där kommer jag tillsammans med Niklas (Farbror Blå) och Jensa (mr bigcatch) Ekhamn-himself att röjja så mycket vi bara orkar. De flesta som sett mig i en båt och alla hyss jag har för mig, vet vad som väntar ;)
Jensa har stått ut med mig tidigare, men för Niklas är det premiär, kan ju hoppas på att Niklas inte tröttnar och använder mig som drivankare då det är hans båt vi kommer fiska från.

Kommer finnas på plats förhoppningsvis i god tid. Så för de som vill "surra" (08-påfund) lite så är ni välkomna. Leta efter en tjockis med en stor (och eventuellt rosa) mohikan.

Peace out! Och se för fan till att plocka stora gäddor nu i höst!!!!!


2 kommentarer:

  1. Oj vilka grymma färger, det vattnas ju nästan i munnen...

    En Rosa D-tail...mmmm.....

    Mycket fint, måste kanske rensa ut en massa jox i draglådan för att få plats med fler beten från dig framöver.

    Keep up the good work!

    SvaraRadera
  2. Rosa D-tail finns redan i mina ägor ;).

    SvaraRadera