onsdag 23 juni 2010

En annan gång kanske.

Vart en liten tur idag ialf. Toni och jag som vanligt i båten drog
ut på Ån för att kasta på dom vakande kvälls gäddorna.
Var lite segt då vaken inte kommigt igång ordentligt.
Men Toni drog en 2kg på ett ställe där vi såg att det sprätte
runt en himla massa småfisk. Och han gjorde det själklart på
en glittergäddan G.Tail.

Vi begav oss vidare för att köra vårat special spot, men var bra
segt ett bra tag och vaken visade sig vara spårlöst försvunna.
Så efter lite färgvals byten så gav jag mig på en lite dovare färg
som var en kexchokladfärgad zizzy.
Och tog mig bara 1 kast innan det smacka på en ordentlig bit som drog
runt båten åt alla håll å kanter innan den visade sig vid båtkanten.

Vi utbrast båda att den var riktigt fin och kändes som den kunde tangera
mitt eget PB på 5,92. Men tanken kom bara så långt inan fisken bestämde
sig för att göra en rusning till och jag gjorde samma idiot fel som jag gjorde
på förra mastodonten jag tappade där, jo jag försökte dumt nog parera
med att dra spöt åt andra hållet så jag krokade ur betet istl för att
streta emot i rusningen=(.
Så var den andra tappade 5+:aren på 4v nu =(.

Men Toni fick ialf upp 2 till efter det på G.Tailar i Blue crappie och
Kexchokladen. Själv vart det inget mer hugg för migg, för mitt humör var
borta så hade ingen koncentration kvar.

Nedan ser ni Toni med sin 3kg firre han tog kastet efter min tappade.


Imorn kanske det blir en snabb tur eller så åker vi bara ut med Tonis nya båt
på en test tur.
Kommer ialf lite bilder på båten imorn som Krongäddan kommer fiska för
det mästa framöver=).

Skitfiske.//Stefan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar